ClickCease

W jaki sposób wykorzystać statystyki z YouTube?

utworzone przez | Mar 1, 2013 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Choć nie wszyscy przykładają do nich wagę, statystyki znajdujące się na YouTube mogą być cennym źródłem informacji, które wskaże nam naszą grupę docelową. Pozwoli nam to na lepsze określenie grupy docelowej, a co za tym idzie odpowiednie dostosowanie komunikatu.
[signinlocker]
Posiadanie konta na YouTube w przypadku chęci zamieszczania filmów w internecie wydaje się niezbędne, dodatkowo poprzez konto w tym serwisie mamy dostęp do statystyk, które pozwolą nam uzyskać sporo ciekawych i przydatnych informacji. Dowiemy się przede wszystkim, jaka jest płeć i wiek naszych odbiorców. Informacje te wydaję się niezbędne, jeśli chcemy, aby prowadzony przez nas marketing był skuteczny. Pozwolą one określić grupę docelową, dla naszych produktów.

Aby trafić z prezentowanym przez nas przekazem warto stworzyć sobie na papierze przykładowego klienta, który będzie odznaczał się określonymi cechami. To właśnie do niego będziemy kierowali nasz przekaz. Uświadomienie sobie tego, kim jest dany odbiorca powinno nam w znacznej mierze ten proces ułatwić. Im więcej informacji na temat naszych użytkowników posiadamy, tym łatwiej dokonać właściwych decyzji. Przyjrzyjmy się, co oferuje pod tym względem YouTube.
Jak się zabrać do zgromadzenia informacji? Po pierwsze konieczne jest posiadanie konta na YouTube z kilkoma filmami. Dlaczego kilkoma? Pozwoli nam to wyciągnąć uogólnione wnioski, które będą bliższe prawdy, niż na przykład w przypadku dwóch filmików, z których wnioski są dość być może przypadkowe, ale przede wszystkim przy takiej ilości filmików trudno o dużą ilość danych do analizy. Tak naprawdę im więcej filmików będziemy posiadali, tym łatwiej wyciągniemy miarodajne i właściwe wnioski. Wygodnie byłoby również, gdyby badane przez nas filmiki miały zbliżoną do siebie treść tematyczną. Możemy bowiem założyć, że filmiki zbieżne tematycznie gromadzą jedną grupę docelową. Bardzo dobrze również by filmy były obejrzane kilka tysięcy razy. Trudno mówić o wiarygodnej statystyce, jeśli nasz film odtwarzany był zaledwie kilka razy. Następnie pozostaje nam określić, czy dokonujemy pomiaru w oparciu o tydzień, miesiąc, czy rok. Tak naprawdę najbardziej miarodajne może okazać się wykorzystanie jak najszerszego okresu czasu.

W taki sposób szybko możemy sprawdzić, która płeć dominuje na naszym kanale i która grupa wiekowa przeważa. Jedyną wadą takiego rozwiązania jest konieczność posiadania określonej ilości filmów oraz przede wszystkim odpowiednia ilość odsłon. Jeśli nie spełniamy tych warunków, to być może ważniejsze od posiadania informacji na temat grupy docelowej, może być dla nas to, w jaki sposób możemy zwiększyć ilość odsłon.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa