Wytyczne pisania treść pod pozycjonowanie
Poniżej prezentujemy istotne elementy mające wpływ na dobrą optymalizacje pisanych treści pod wyszukiwarkę Google. Optymalizację i pisanie treści podzielimy na kilka kategorii:
Tematyka tekstu
- Przed pisaniem jakichkolwiek treści należy zaplanować tematykę, która ma największą wyyzukiwalność w wyszukiwarce Google. Nie piszmy treści których nikt nie szuka.
- Tekst powinien być zoptymalizowany pod odpowiednie słowa kluczowe, które mają jak największą ilość wyszukiwań w Google. Ilość wyszukań można sprawdzić za pomocą: AdWords Keywords Planner dostępnego pod adresem: https://adwords.google.com/home/tools/keyword-planner/
Umiejscowienie tekstu, jego zawartość i długość
- Ważne aby istotne słowa kluczowe na, które chcemy pozycjonować dany artykuł znajdowały się jak najwyżej w treści, najlepiej w pierwszych dwóch zdaniach a sam tekst znajdował się jak najwyżej w kodzie strony.
- Unikalność pisanych treści jest bardzo ważna, nie możemy kopiować treści z innych źródeł.
- Tekst powinien wyczerpywać daną tematyką i zawierać maksymalnie dużo powiązanych słów kluczowych. Wyczerpanie danego tematu jest bardzo ważne. Słowa do wyczerpania danej tematyki możemy pobierać z AdWords Keywords Planner.
- Pisany tekst najlepiej aby miał minimum 2000 znaków ale czym więcej tym lepiej. Czym trudniejsze słowo na jakie chcemy promować artykuł tym bardziej powinien być rozbudowany i wyczerpujący daną tematykę.
- Słowa kluczowe można wyróżnić w pisanym tekście i użyć maksymalnie 3 razy najlepiej w różnych odmianach.
Dodatkowe elementy w treści
- Ważne aby pisane treści zawierały też zdjęcie, minimum jedno w nagłówku.
- Ważne aby podać autora treści, Google ceni wtedy bardziej takie treści.
- Ważne aby była uruchomiona opcja komentarzy, jeżeli pojawią się komentarze wtedy taki wpis lepiej się pozycjonuje.
- Warto umieszczać linki wychodzące w treści ale nie za dużo max 3. oraz linkować bezpośrednio inne podstrony.
Optymalizacja Meta Danych i kodu strony
- Ważne aby umieszczając tekst na stronie zadbać o prawidłowe unikalne metadane głównie: meta title i meta description. Czyli tytuł i opis wyświetlany w wyszukiwarce Google.
- Ważne aby zadbać o nagłówek h1 może nim być tytuł pisanej treści.
Dodatkowe sugestie i informację
Jeżeli korzystamy z WordPressa najlepiej skorzystać z wtyczki Yoast SEO dostępną pod adresem: https://pl.wordpress.org/plugins/wordpress-seo/ . Wtyczka automatycznie sprawdzi pisane treści pod kątem danego słowa kluczowego. Jeżeli wyświetli się zielone światło to znaczy że śmiało możemy publikować teksty na stronie 🙂

Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp z o. o.
Pasjonat Marketingu Internetowego z 13 letnim doświadczeniem. Zrealizował setki kampanii wydając kilka milionów złotych na reklamę swoich Klientów.
Przeczytaj więcej o autorze.