Zmiany, zmiany, zmiany…

utworzone przez | Lut 10, 2009 | Bez kategorii | 0 komentarzy

W nocy z 11 na 12 marca 2009 roku wejdzie w życie zmiana w Google Analytics. Niektórzy posiadacze kont Google, dowiedzieli się o niej z maila, który został wygenerowany. Jeśli nie dotarł on również do Ciebie-nie martw się-o wszystkim poinformujemy Cię my.
[signinlocker]
Po wprowadzeniu zmian, warunkiem koniecznym prawidłowego zliczania danych z Google AdWords w profilu Google Analytics będzie włączenie opcji Centra kosztów dla tego profilu. Do tej pory włączenie tej opcji, nie było konieczne. Kiedy ta opcja nie była zaznaczona w profilu Google Analytics zbierały się dane o wizytach z Google AdWords. Nie było tam informacji o kosztach tej kampanii i ilości kliknięć.

Koniecznie sprawdź czy te zmiany będą dotyczyć również Twojego konta. Aby to zrobić, wejdź na poszczególne profile konta Google Analytics i sprawdź, czy w zakładce “Kliknięcia” Raportu AdWords pojawiają się dane o ilości kliknięć, wyświetleń, kosztach, ROI kampanii AdWords. Jeżeli takich informacji na Twoim koncie będzie brak, możesz być pewny, że te zmiany dotyczyć będą również Ciebie. Uwaga, będzie to również oznaczać, że bez przeprowadzenia odpowiednich działań po 12 marca 2009 roku w tym profilu nie będą pokazywane dane o wizytach z Google AdWords.

Jeśli wydaje Ci się, że dotyczy to również Ciebie powinieneś upewnić się, że Twoje konto Google Analytics jest połączone z kontem Google AdWords oraz że masz włączone opcje centrum kosztów AdWords, na tych profilach Google Analytics, na których chcesz mieć informacje o ruchu z kampanii AdWords.

Nie wiesz jak sprawdzić czy Twoje konto Google Analytics jest połączone z AdWords? Sprawdź to poprzez zalogowanie się do AdWords, przejście do zakładki Analytics. Jeżeli przejście do tego konta nie uda się, będzie to najprawdopodobniej oznaczać, że te konta w Twoim przypadku nie są połączone. Jeśli jednak zobaczysz profile z Analytics to z pewnością Twoje konta będą połączone.

Jeśli jednak to konto jest niepołączone, najprostszym rozwiązaniem problemu jest po prostu powiązanie ich ze sobą. W tym wypadku wybierz opcje: mam już konto Google Analytics. Później wybierz z listy nazwę konta Analytics, z którym Twoje konto Google AdWords ma zostać połączenie. W czasie łączenia konto należy zostawić zaznaczone pola wyboru automatyczne tagowanie linków oraz importowanie danych dotyczących kosztów AdWords. Następnie wystarczy tylko kliknąć przycisk: połącz konta i gotowe.

Jeśli jednak wspomniane konta są połączone to zaloguj się na konto Google Analytics z poziomu konta AdWords. Następnie przejdź do ustawień profilu Google Analytics. Tam włącz import danych kosztowych AdWords dla profilu zaznaczając opcję widoczną pod nazwą: zastosuj dane kosztów.

Jeszcze jedna sytuacja jest możliwa. Nieraz bowiem bywa tak, że przechodząc na zakładkę Analytics widzimy powiązanie z kontami, które nie są nam potrzebne. Oznacza to, że te konto AdWords zostało już połączone z innym kontem Google Analytics. Aby zmienić te połączania, należy wcześniej rozłączyć niechciane konta.

Osoby, które mają kilka kont AdWords, a jedno Analytics stają również przed problemem. Z poziomu konta AdWords i Analytics możemy połączyć jedynie jedno konto AdWords z jednym kontem Google Analytics. Jeżeli mamy kilka kont AdWords, a ze wszystkich chcemy poprawnie zbierać dane to polecamy napisać maila do Pomocy AdWords. Być może oni służą pomocą w tej sprawie. Ważne jest, aby przed wysłaniem prośby o pomoc upewnić się, że mail, z którego wysyłamy wiadomość ma uprawnienia administracyjne na koncie Google Analytics i kontach Google AdWords, z których informacje chcemy zbierać w tym koncie Google Analytics. Pamiętajmy aby w mailu podać: numery ID naszych kont Google AdWords, numer konta Google Analytics, w którym chcemy zbierać dane kosztowe z wszystkich kont Google AdWords, nazwy i profile konta, na których mają zostać włączone centra kosztów (te profile, na których chcemy zbierać ruch z Google AdWords).

Jeśli macie taką sytuacje i postanowiliście poprosić ich o pomoc, podzielcie się informacjami, które zostały Wam przekazane z innymi użytkownikami, jak i oczywiście z nami. Tudzież jeśli macie jakieś pytania lub wątpliwości piszcie do nas. Postaramy się pomóc w miarę możliwości.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa