ClickCease

Zwiększanie poziomu konwersji

utworzone przez | Cze 25, 2008 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Niedawno już pisaliśmy o elementach decydujących o prawdopodobieństwie uzyskania konwersji na stronie internetowej. Ten temat tylko przez niektórych blogerów w Polsce jest poruszany. Teoretycznie rzadko go tutaj spotykamy, dlatego właśnie postanowiliśmy zagłębić się w niego bardziej.

[signinlocker]

W ostatnim czasie optymalizacja witryny dla konwersji staje się dość ważna. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że coraz droższe okazuje się zdobywanie użytkowników i ruchu internetowego. Innym powodem jest fakt, że coraz częściej spotykamy tzw. podejście zorientowane na użytkownika, które przekłada się przede wszystkim na wyższy poziom zadowolenia klienta. Innym czynnikiem jest natomiast, rozwój analityki internetowej. Powoduje on, że badanie efektywności jest coraz prostsze, a także doskonalsze.

W końcu w naszym artykule przyszedł czas na sedno sprawy czy 8 zasad optymalizacji witryny-bo dziś właśnie o nich chcemy najbardziej Wam napisać.

Pierwszą zasadą jest zrozumienie swoich użytkowników. Posiadacz witryny powinien wiedzieć czego oni oczekują, rozumieć to i im to dostarczyć. Należy pamiętać jednak, że potrzeby użytkowników są różne, gdyż każdy z nich jest inny.

Druga zasada to budowanie zaufania i świadomości. Aby strona cieszyła się wysokim poziom konwersji musi być lubiona przez innych. Jedno jest pewne nie ma sympatii bez zaufania.

Kolejny element to rozwijanie zaangażowania potencjalnych klientów, użytkowników. Najprostszym i najbardziej popularnym sposobem na to jest możliwość pozostawienia śladu po sobie, najczęściej opinii.

Każdy posiadacz witryny, osoba oferująca w sieci swoje usługi lub produkty powinna brać pod uwagę poziom świadomości zakupowej (o niej pisaliśmy niedawno) potencjalnego klienta.

Inna rada to walka. Polegać ona powinna na eliminacji wszelkich elementów, które mogą powodować frustracje, obawy, niechęć czy rozczarowanie osób zaglądających do witryny.

Koniecznym czynnikiem okazuje się również optymalizacja oferty oraz formy. Prezentacja jest bardzo ważna. Niestety, do poszczególnych użytkowników przemawia inny styl czy właśnie forma.

Testuj, testuj i testuj. Jest to podstawowa kwestia podczas zwiększania poziomu konwersji.

Ostatnia już, ósma porada to patrzenie na optymalizowanie strony docelowej na proces długofalowy. Nie jest to inwestycja na krótki moment.

A czy Ty dołożyłbyś dziewiątą zasadę?

[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa